Origami, promenad och nudlar

31 mars 2009 at 23:07 (Mitt liv i Japan)

I morse när jag vaknade möttes jag av att det satt en liten söt origami-fågel och väntade på min dörrknopp. Han får bo bredvid min säng, det är min enda prydnad i mitt mycket spartanskt inredda rum. Jag har frågat runt med vet fortfarande inte vem som gav mig den eller om det betyder något särskilt.

När jag fick lite tid över idag mellan registrering och cykel-shopping tog jag en promenad runt området där jag bor och fotograferade lite. Kyoto är fantastiskt vackert med massa smala slingrande vägar, vackra berg i bakgrunden och söta små japanska hus. Jag har laddat upp alla bilderna i ett facebook-album som heter \”Mitt kvarter\”.

Jag fick med mig en kines, en japanska, en amerikan och en italienska ut på middag. Dum som jag är beställda jag nudlar… mitt ovana handlag med ätpinnar resulterade i att de slingriga nudlarna hamnade överallt, bl.a. på bordet och i knät. Pinsamt… men jag gav i alla fall de andra ett gott skratt.

Kommentera

