Japansk epidemi

03 april 2009 at 12:59 (Mitt liv i Japan)

Japaner har ofta vita masker på sig för att inte smitta andra när de är sjuka, så omtänksamt!

Japaner har ofta vita masker på sig för att inte smitta andra när de är sjuka, så omtänksamt!

I morse när jag vaknade hade en katastrof inträffat. Jag har blivit helt galet förkyld, förmodligen efter kylan och att andas samma luft som 18.000 andra människor. I Japan är de väldigt oroliga för att smitta andra med sjukdomar, inte så konstigt i och med att det har varit en del epidemier här och tbc fortfarande är rätt vanligt. Så nu är frågan: ska jag missa orienteringen och stanna hemma i sängen för att inte smitta andra eller ska jag gå på orienteringen ändå? Missar jag det så kommer det bli riktigt jobbigt, vi ska öppna japanskt bankkonto, välja kurser och sånt. Eller så får jag helt enkelt gå runt som japanerna gör när de är förkylda… se bild ovan.

Kommentera

