Shopping!

26 april 2009 at 0:10 (Mitt liv i Japan)

Det har varit en rätt så tråkig vecka, regnat nästan varje dag och jag har haft en massa läxor… Men några ljusglimtar var i söndags när jag och några kompisar åt choklad-fondue och tittade på Miyazaki-filmer. Jag har även lyckats hitta en massa fantastiska restauranger med japansk och koreansk mat.

Idag har jag shoppat hela dagen. Först besökte vi en flea market där jag lyckades hitta en second hand yukata – det är en enklare och somrigare variant av kimono, för bara 300 yen (25 kronor)! Sen förberedde vi oss för regnsäsongen genom att köpa gummistövlar och paraplyer. Efter det åkte vi ner till centrala Kyoto och fortsatte shoppingen men nya skor, mobiltelefon och en massa klassisk japansk skönlitteratur. Jag läser en kurs där vi ska läsa skönlitteratur som utspelar sig i Kyoto, det ska bli så spännande att läsa dessa böcker.

Kommentera

